Fashionable Kids

Warsaw Fashion Street fulfils the dreams of children

Moda wzbudza różne emocje. Szokuje, zaskakuje, wzbudza podziw, bywa też nudna i poprawna. Nie pozostawia jednak nikogo obojętnym. Szczególnie ta prezentowana przez małe modelki i małych modeli. Nie muszą to być kreacje wielkich projektantów by skupić na sobie uwagę wszystkich widzów. Podczas Warsaw Fashion Street został zaprezentowany charytatywny pokaz z przygotowanymi specjalnie na tą okazję t-shirty firmy ENDO. Wyjątkowy, ponieważ w rolę modelek i modeli wcieliły się dzieci chore lub po przebytej niedawno chorobie z Fundacji Spełnionych Marzeń dumnie stąpające po wybiegu w towarzystwie znanych osobowości ze świata showbiznesu. Niewinność tych małych dzieciaczków i piękny uśmiech goszczący na każdej twarzyczce wywoływał nie tylko uśmiech na twarzach widzów, ale również łzy podziwu.









Oglądając ten pokaz zwróciłam również uwagę na zachowanie obserwatorów. Nie widziałam nikogo znudzonego, rozmawiającego z sąsiadem, wysyłającego sms-a czy czytającego gazetę. A takie reakcje zdążyłam zauważyć bywając na wielu imprezach modowych (niestety...)
Taka atencja jest  bardzo ważna dla tych dzieci i fundacji, ponieważ moda pełniła tutaj rolę drugoplanową, była kolorowym dodatkiem.

To jedno z niezapomnianych wydarzeń tego dnia - wspaniałe dzieci, atmosfera i szlachetna akcja.


Zdjęcia: materiały własne

Bright children - Swarovski Elements

Parafrazując znany tekst piosenki śpiewanej przez Marylin Monroe "Diamonds are a girls best friends" po 74-ej edycji Pitti Immagine Bimbo -  Tygodniu Mody dziecięcej, który odbył się 19-21 stycznia we Florencji, można powiedzieć że to "Kryształki Swarovskiego są najlepszym przyjacielem dziewczynek"

To właśnie podczas Pitti Immagine Bimbo prezentującej modę dla dzieci w wieku 4-8 lat można było zobaczyć kreacje wielkich domów mody upiększone właśnie o znane wszystkim elementy Swarowskiego. 


Na specjalnym wybiegu pokazano ponad 40 projektów z propozycjami na zimę/jesień 
2012-2013. Wejście na wybieg stanowiła gigantyczna gwiazda przez którą przechodzili mali modele i modelki oświetlając blaskiem kryształków całą platformę.

Elegancja i tradycja zostały przystosowane do świata dzieci ze spojrzeniem na trendy mody hołdowane przez dorosłych. 26 marek, które wzięły udział w tym niesamowitym wydarzeniu to m.in.: Rykiel Enfant, Little Paul&Joe, Little Marc Jacobs, Chloe, Lacoste, Petit Bateau, Tartine&Chocolat i Frenchy Yummy from France, Blauer Junior, Moschino Teen, Illudia,
Miss Blumarine, Miss Grant, Parrot, Simonetta, T-Shirt T-Shops, Miss Antonella, Elsy Girl, Naturino, Monnalisa, Diesel Kid, Richmond Junior, Il Gufo, I Pinco Pallino i Laura Biagiotti Dolls z Włoch oraz Gioseppo z Hiszpani.





Zwiewne sukienki u Chloe projektantka umiejętnie połączyła z kryształkami umieszczając je na mankietach lub przy dekolcie. Diesel Kid ozdobił kołnierzyki i spodnie jeansów zmieniając ich wygląd na bardziej glamour. Z kolei Lacoste wykorzystała kryształki do wypełnienia kształtu charakterystycznego dla marki krokodylka. Marc Jacobs nie oszczędzał elementów aplikując je w całych wzorach pojawiających się na kreacjach.





Kolekcje wszystkich projektantów łączy nie tylko wykorzystanie kryształków Swarovskiego, ale przede wszystkim subtelność i zachowanie pomimo całego blasku dziecięcej delikatności.

W Polsce nie mamy jeszcze tak dużych imprez z modą dziecięcą - ba, większość projektantów  nie ma nawet kolekcji dla najmłodszych (a szkoda, bo rynek dziecięcy jest bardzo duży i bardzo dużo pieniędzy rodzice wydają na swoje pociechy). Jedynie na dwóch większych imprezach modowych w ubiegłym roku gościły kreacje dziecięce - Warsaw Fashion Street i Neo Fashion Jamboree. Uważam, że moda dziecięca ma bardzo duży potencjał i jest taką mini wersją mody dla starszych. Zachęcam organizatorów modowych wydarzeń do nieignorowania potrzeb najmłodszych i oczywiście ich opiekunów.


Tekst ten ukazał się również w magazynie "HEY Kids", który serdecznie polecam. To magazyn dla rodziców małych pociech w którym oprócz modowych nowinek można przeczytać o aktywnościach sportowych, imprezach dla dzieci, wykorzystać smaczne przepisy lub dowiedzieć się gdzie warto pojechać.
Do przeczytania tutaj.



Zdjęcia: materiały prasowe

Neo Fashion Kids

Moda dziecięca to bardzo wdzięczny temat. Nie tylko ze względu na urocze małe modelki i modeli prezentujących mini kreacje, ale również na coraz bardziej rozwijającą się sieć sklepów dziecięcych i projektantów podejmujących wyzwanie jakim jest tworzenie outfitów dla małego klienta. Z jednej strony jest to wyzwanie - bo klient wymagający, a z drugiej dobry biznes, ponieważ każdy rodzic chce, żeby jego pociecha wyglądała wyjątkowo i dużo pieniędzy przeznacza również na jego ubranie.


Neo Fashion Kids to część imprezy modowej w Bielsku przeznaczona dla najmłodszych. Składają się na nią pokazy mody dziecięcej, warsztaty ceramiczne, taneczne i teatralne, różne konkursy oraz wystawa zdjęć mody dziecięcej. W niedzielę na wybiegu można było zobaczyć dziewczynki i chłopców dumnie prezentujących kolekcję marki Benetton oraz Czachor Kids.


Prezentowana moda jak na dziecięcą kolekcję przystało obfitowała w kolory z całej gamy - od żółci, przez odcienie czerwieni,niebieskiego, różu, szarości oraz czerni. W Benettonie stonowane formy i desenie, u Czachora prezentowano bardziej zabawowy, radosny styl. Wszystko to oczywiście przy dźwiękach muzyki dla dzieci, "A ja rosnę i rosnę" z repertuaru Fasolek.


Radosne twarze oraz profesjonalne pozy małych modelek i modeli nie pozostawiały nikogo na widowni obojętnym. Uśmiechnięci rodzice, czasami wzruszeni do łez potwierdzili słuszność i ważność tego wydarzenia podczas Neo Fashion Jamboree.
Wielkie brawa należą się tutaj dzieciom, które pomimo problemów technicznych (muzyka "uciekała") kontynuowały pokaz.


Zdjęcia: materiały prywatne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz